Amplificator integrat Exposure 3010S2D – review

exposure-amplifier-integrated

Exposure 3010S2D –puritate în design, complexitate în tehnologie

În high-end există convingerea că doar ce se află în interior contează, uneori în detrimentul aspectului. Un amplificator precum Exposure 3010S2D este dovada vie că aparențele pot fi înșelătoare.

Din punct de vedere vizual, aspectul amplificatorului este unul clasic, minimalist, construit pentru utilitate. Design tipic britanic, spunem noi! Panoul frontal din aluminiu este prevăzut doar cu un buton de volum, unul de selectare a intrării (input) și comutatorul de alimentare. Designul este diferit de cel al multor amplificatoare cu zeci de butoane luminoase și afișaj de tip LED infotainment (informatie & entertainment).

Operațional, aparatul urmărește o amplificare de înaltă performanță, sub forma unui dispozitiv armonios dar simplu, cu circuite directe, cu o sursă de alimentare robustă și dimensiuni care îi permit să se încadreze perfect chiar și în spații mici. Construcția rigidă contracarează rezonanța acustică și cea a aerului.

amplificator-integrat-stereo-exposure

exposure-amplificator-integrat

Echipamente HiFi adevărate la prețuri realiste

Însă tehnologia de fabricație Exposure nu s-a născut peste noapte. Compania a fost fondată în 1974 de către John Farlowe, care a lucrat în studiouri de înregistrare cu artiști precum David Bowie sau Pink Floyd. Pasiunea sa pentru muzică a dus la construirea chitarei și amplificatoarelor PA.

Încă de la înființare, producătorul britanic a avut ca filozofie concretizarea tehnicii experților în fabricarea de “echipamente HiFi adevărate la prețuri realiste” (orig. “real hi-fi at real-world prices”). În prezent, toate produsele sunt proiectate de cunoscutul Tony Brady – Chief Designer iar asamblarea finală are loc în Marea Britanie.

Modelul 3010S2D este cea de-a patra generație de amplificatoare integrate a gamei de vârf a producătorului Exposure. Are o putere de 110 W pe canal la 1KHz în 8 Ohms și este echipat cu 6 intrări line-level dar și o intrare AV pentru integrarea cu un sistem pe mai multe canale. O ieșire preamplificată permite adăugarea unui amplificator de putere pentru bi-amping. Amplificatorul dispune de seturi duale de terminale pentru difuzoare (numai banana) și de asemenea de o telecomandă.

amplificator-stereo-exposure

exposure-amplificator-stereo-integrat

amplificator-exposure-telecomanda

Intern, Exposure folosește condensatoare de înaltă calitate pentru transmiterea semnalului. Circuitele cascade îmbunătățesc imunitatea sursei. Faza preamp are o placă inovativă de circuite cu toate componentele distincte iar puterea amplificatorului are o fază rapidă de ieșire a tranzistorului bipolar (patru dispozitive bipolare pe șină). Noua sursă de alimentare adaugă etape suplimentare de reglare. Controlul volumului este un potențiometru fin Alps.

Deținătorii amplificatorului pot alege între două opțiuni: un phonostage MM sau MC sau o placă DAC plug-in. Placa are până la 192/24-bit PCM și DSD64, și are două intrări: USB și BNC, cu auto-comutare între ele.Pentru Apple TV, de exemplu, poți rula un SPDIF în BNC printr-un adaptor Van den Hul. Folosind MacBook-ul prin Pure Music / iTunes, te poți conecta la 3010S2D printr-o conexiune USB de inalta fidelitate. Configurarea se realizează rapid iar performanța este impecabilă, cu tranziții rapide și cu o dinamică solidă.

Stabilitate și echilibru al sunetului

În majoritatea cazurilor, la teste, cele mai bune impresii se pot forma la ascultarea instrumentelor solo – vocal, pian, violoncel, chitară – apoi trecerea către ansambluri mici și, în cele din urmă, pe piese complexe. Acest protocol permite izolarea sunetului pe anumite criterii: mai întâi în jurul instrumentelor, integrității imaginii, modelelor de descompunere a instrumentelor, susținerii armonice a pieselor complicate fără ca sunetul să fie distorsionat de complexitatea instrumentelor care se adaugă pe parcurs.

Pe măsură ce Exposure 3010S2D reușește cu grație să facă față amplorii pieselor, impulsul este de a-l testa pe toate piesele dificile simfonice din colecția unui audiofil. Este greu să te oprești având un astfel de aparat la dispoziție: vei fi cucerit de claritatea și autoritatea sa tonală, de autenticitatea timbrelor care captează atenția.

Performanța sonică a modelului 3010S2D se reflectă cel mai mult în stabilitatea și echilibrul muzical pe care le reproduce cu naturalețe. De la salvele piesei “Fanfare for the Common Man” la vocea angelică a lui Alison Krauss în piesa “You’re Just a Country Boy”, amplificatorul stabilește un spațiu sonor echilibrat pe care îl menține cu siguranță completă pe tot parcursul pieselor, indiferent de complexitatea notelor și agregării de instrumente. Există în redare o combinație puternică de stabilitate, detaliu dens pe zona de mid band și o energie dinamică completă.

amplificator-exposure-integrat

Ca semnătură sonică distinctivă, predomină neutralitatea în mare măsură deși, uneori, “personalitatea” amplificatorului transmite nuanțe mai calde sau mai întunecate pe piese. Atât vocile feminine cât și cele masculine capătă o formă realistă într-un sens distinct de plasare – stabile, ferme. Pe albumul lui Tom Waits – Mule Variations vocea are răgușeala și rezonanțele la care te aștepți. Vocea lui Leonard Cohen din Old Ideas, expresivă și dark în același timp, pare desprinsă dintr-o lume subterană. Pe durata concertului violonistei Anne-Sophie Mutter din Violin Concerto al lui Ceaikovski, capătul de sus al sunetului vioriieste grațios extins, dar nu grav sau prea detaliat.

Sunetul Exposure 3010S2D este deosebit de plăcut pe instrumente pline, rezonante, acustice, precum violoncel sau viola bass. Bass-ul este la fel de musical și echilibrat cu vibrații de căldură dar menține stabilitatea și controlul care sunt esența unui performer modern solid-state. Este capabil să proiecteze o senzație puternică de substratbazal (cu altecuvinte poate crește subtil dar profund, uneori în același timp). E performanța unui bass sclipitor de la un amplificator cu un transformator de 400VA și o capacitate de filtrare de 20.000uF pe fiecare parte. Performanța este una comparabilă cu cea a unor amplificatoare integrate cu un preț mult mai mare.

exposure-amplificator

Pregătit pentru teste: Morel Octave 6 și Quad Z-3

Testele din showroom au scos la iveală o asociere perfectă între Exposure 3010S2D și boxele de raft Morel Octave 6 Limited Edition evidențiind caracterul cameleonic al renumitului tweeter Morel Acuflex ™ de 1.1 „(28 mm) dome, care oferă semnătura companiei. A fost dragoste la prima vedere între cele două pe Ottorino Respighi Brazilian Impressions, 3010S2D reușind să gestioneze cu succes reperele delicate ale percuției, cu o sensibilitate și rezoluție fin rafinată. Sunetul nu suferă distorsiuni sau alunecări armonice și surprinde toate micile detalii ale piesei, reușind să surprindă dinamica sunetului original similar unei performanțe live.

Exposure 3010S2D este potrivit pentru amplificarea boxelor de raft și boxelor de podea. Recomandarea noastră este audiția unui amplificator la același nivel de volum cu cel boxelor pe care vrei să le amplifici.

Cu boxele de podea Quad Z-3, Exposure 3010S2D a menținut sunetul echilibrat. Nu a propagat frecvențele înalte, nu a comprimat tranzistorii și nu a scos în evidență niciun vârf sau unghi perturbator. Inovativa unitate de ribbon îmbinată cu driverul midrange de mare performanță a boxelor dar și bass-ul din kevlar conic trademark al companiei Quad se armonizează cu potența dinamicii percuției profunde a amplificatorului pentru a oferi  transparență întregii game vocale.

Sunetul capătă o dimensiune și o autoritate armonică pe care Exposure le susține cu ușurință.

Deci nu lăsa aspectul simplu al amplificatorului Exposure 3010S2D să te păcălească. Complexitatea sa se află în interior. Exposure 3010S2D este o piesă clasică care onorează cele mai fine tradiții ale industriei de high-end.

Amplificatoarele Exposure sunt disponibile pentru audiții în showroom-ul Stereomag – locul în care descoperi echipamente potrivite preferințelor și nevoilor tale și sfaturi de la profesioniști. Ne găsești într-o locație centrală, pe str. Vasile Alecsandri 14, sector 1, București.

Vrei să știi cum să combini boxele cu amplificatorul? Citește articolul: Cum să combini boxele cu amplificatorul

Un comentariu la „Amplificator integrat Exposure 3010S2D – review”

1. Salve,
    Craciun Fericit!
    Așa este – eu am un Exposure 3010S2 (nu “D”), de peste 4 ani, si l-am utilizat în combinație cu Monitor Audio Gold 200 (4G, inițial) și ulterior Monitor Audio Gold 300 (4G) + SW Monitor Audio Gold W15 (4G). Surse: Rega RP6 (& Apheta 2) + Musical Fidelity MX-VYNL, sau Oppo UDP 205 (pentru Blu ray audio, CD, SACD).
    “Combinația”, din punctul meu de vedere, este senzațională (indiferent de genul de muzica), la un raport preț – calitate imbatabil. Revenind la amplificator, acesta “bate” echipamente de cel putin 2 ori mai scumpe, dupa parerea mea – si aceasta a fost, de fapt, marea surpriza.
    Ce urmeaza: sunt curios de diferenta 3010S2 vs Exposure 3010 preamp + 2 x Exposure monobloc (@100 W)…
    Numai bine!

Lasă un răspuns